ההבדל בין ק.מ.י לקרב מגע

ק.מ.י – קרב מגן ישראלי שיטה שצמחה מתוך משפחת "קרב מגע" ומהווה חלק בלתי נפרד, אינטגרלי, מהשם הכללי והגנרי "קרב מגע".

מייסד שיטת ק.מ.י אליהו (אלי) אביקזר ז"ל היה תלמידו של מייסד קרב המגע אמריך אימי ליכטנפלד שדה-אור ז"ל והראשון שקבל מאימי חגורה.

במשך שנים רבות אלי עבד בצמוד לאימי ולימים כאשר אימי פרש מהצבא נבחר אלי במקומו לתפקיד ראש מדור קרב מגע בצה"ל.

עם פרישתו של אלי מהצבא הוא הציע לאימי להוסיף את המילה "ישראל" לשם קרב מגע, זאת כדי להבדיל בין שם כללי, גנרי, "קרב מגע", לשם ייחודי, ספציפי, אשר כולל את ארץ המקור – ישראל. אימי דחה את הרעיון בטענה שהמילה "ישראל" תדחה אנשים מחו"ל ללמוד קרב מגע ישראלי.

בשנת 1987, ובברכתו של אימי, פרש אלי מהאגודה לקרב מגע במטרה להקים שיטה בשם "קרב מגע ישראלי" או בקיצור "ק.מ.י.".  מאחר שאימי התנגד לשם קרב מגע ישראלי ומכיוון שאלי כיבד את אימי, החליף אלי את המילה "מגע" ל"מגן", כך שיישארו ראשי התיבות "ק.מ.י.", זאת על מנת שלשם קרב מגן תתווסף המילה "ישראלי", וכך יהפוך השם ק.מ.י. לשם ספציפי ולא גנרי.

 

שינוי המילה ל"מגן" התאים למטרה, כיוון שהשיטה נוסדה על מנת ללמד את האוכלוסייה הגנה עצמית, אך עדיין השאירה את השיטה שייכת למשפחת קרב מגע. בנוסף, קבע אלי כי בגד האימון בק.מ.י. יהיה בצבעים כחול לבן, כצבעי דגל ישראל.

השיטה מתעדכנת, משתנה ומתאימה את התרגילים למצבים ולסכנות המודרניות, העכשוויות.

השם "קרב מגע" משמש עדיין שם כללי, גנרי, וכל אחד יכול להשתמש בו וללמד קרב מגע ללא פיקוח מקצועי. לעומתם, עמותת ק.מ.י. רשומה בישראל ובעולם, השם וסמלי ק.מ.י. רשומים ומוגנים בישראל ובעולם, תוכנית הלימודים מסודרת וזהה, כך שבכל העולם נלמדים התרגילים באופן זהה ותחת פיקוח מקצועי.

ק.מ.י. כיום הוא הארגון הגדול בישראל בתחום קרב המגע, אשר נמצא תחת פיקוח מקצועי מתמיד של העמותה.

המדריכים מרמת עוזר מדריך ועד לרמה של מומחה בענף עוברים הכשרות המפוקחות ומאושרות ע"י המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט ומשרד הספורט הישראלי.

שיטת ק.מ.י. מאושרת ע"י המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. מורים לחינוך גופני משתלמים במרכז האקדמי בקורסים להגנה עצמית מטעם ק.מ.י. השיטה הומלצה לנעמ"ת ע"י משטרת ישראל להעברת סדנאות להגנה עצמית לנערות ולנשים. שיטת ק.מ.י. משמשת בזרועות הביטחון השונים ומבוקשת ברחבי העולם. שיטת ק.מ.י. זכתה להכרה בין לאומית.

ק.מ.י סניפים בפריסה ארצית

הצטרפו עוד היום לאימוני הגנה עצמית באיזור מגורכם
דילוג לתוכן